woensdag 28 februari 2018

EJBLOL: Eerste Jaar Bij LOL



De geschiedenis van LOL en een beetje flauwekul *


En het geschiedde in het jaar 2048, toch alweer 400 jaar na de Vrede van Münster, dat opa Wim even terugkeek op de ontstaansgeschiedenis van De Enige Echte Lollige Nederlandse Ligfietsvereniging, oftewel DEEL NL.

Hieronder een opsomming van de eerste 12 tochten van deze roemruchte vereniging.
Zeer bekend in binnen- en buitenland. Groot afnemer van lichtgewicht Velomobielen en Roeifietsen.

De laatste jaren worden alle tochten onder politiebegeleiding gereden vanwege de enorme aantallen deelnemers. Gemiddeld komen er toch iedere eerste zondag van de maand zo'n 120 ligfietsers naar Zutphen.

Het Volkshuis heeft vanwege deze maandelijkse toeloop ook de panden links en rechts van het originele pand aangekocht. Het adres is nu dan ook: Houtmarkt 60, 62 en 64 te Zutphen.

Vaak was opa Wim al benaderd om zijn oude Word-document en Exel-bestand openbaar te maken, zodat iedereen zelf de namen zou kunnen lezen van de eerste deelnemers van deze nu zo beroemde internationale vereniging.


Voor alle geïnteresseerden zullen hieronder dan ook voor de eerste keer de gegevens van het eerste jaar te zien zijn. Dit wordt toch wel gezien als een hele bijzondere kans voor iedereen die het ligfietsen een warm hart toedraagt.


03-07-2011 (geen verslag: zie verslag derde tocht)
De 1e LOL-tocht heb ik met de Rans' Stratus XP meegereden, daarna met de Roeifiets.
3 deelnemers: Casper, Tjerk en ik. 

07-08-2011 (geen verslag: zie verslag derde tocht)
De 2e tocht
2 deelnemers: Casper en ik waren dit keer alleen.

04-09-2011 klik hier
De 3e tocht
3 deelnemers: Constantijn, Casper en ik.

02-10-2011 klik hier
De 4e tocht
2 deelnemers: Casper en ik.

06-11-2011
De 5e tocht klik hier
4 deelnemers: Marc, Constantijn, Casper en ik. De eerste tocht met 4 deelnemers.


Foto is gemaakt van een word-document op de pc.


04-12-2011
De 6e tocht klik hier
Voor het eerst meer dan 4 deelnemers.
8 deelnemers: Marc (gele Quest), Frank (witte Quest), Nico (gele Quest), Hendrie (witte Quest), Arjen (witte Quest), Raymond (Alize SL), Casper (oranje Quest) en ik.

Foto is gemaakt van een word-document op de pc.


08-01-2012
De 7e tocht klik hier
LOL wordt steeds bekender.
10 deelnemers: Quest: Richard, Marc, Casper, Constantijn, Nico en Hendrie. Mango: Lorenz. Fujin: Gerrit en Jan. Roeifiets 209: Ik

Foto is gemaakt van een word-document op de pc.

05-02-2012
De 8e tocht klik hier
7 deelnemers: Quest: Pieter Jan, Frank, Hendrie, Nico, Marc en Casper. Roeifiets 209: Ik

04-03-2012
De 9e tocht klik hier
10 deelnemers: Casper, Marc, Nico, Hendrie, Arjen, Lorenz, Constantijn, WimR, Bennie en ik.


01-04-2012
De 10e tocht klik hier
7 deelnemers: Casper, Marc, Nico, Hendrie, Lorenz, Jan en ik. 

06-05-2012
De 11e tocht klik hier
9 deelnemers: Casper, Marc, Nico, Hendrie, Lorenz, Frank, Richard, Rudi en ik 



03-06-2012
De 12e tocht klik hier
7 deelnemers: Quest: Constantijn, Marc, Nico en Rudi. Strada: Thomas. Casper op de Taifun en ik op de Roeifiets 209.


De eerste rit op 01-07-2012 in het tweede jaar was direct een succes met een recordaantal van 13 deelnemers: Casper, Marc, Nico, Arjen, Lorenz, Edwin, Jan, Theo, Marloes, Bert, Gerald, Paulus en ik. 

Na dit eerste jaar volgden de jaren elkaar snel op. Op dit blog werd van iedere tocht beschreven wie er had deelgenomen en over iedere tocht werd ook een verslagje gemaakt.

Na 5 jaar blijkt er niemand te zijn die alle 60 tochten heeft meegereden. Casper, Marc, Nico en Wim blijken uiteindelijk aan >90% van de tochten te hebben deelgenomen.

Op dit moment zitten we in het zevende jaar van het bestaan van LOL. Iedere maand rijden er gemiddeld 12 deelnemers mee met de LOL-toertocht.

Na 6,5 jaar heeft de ligfietsclub LOL wel bewezen dat er in deze regio behoefte is aan zo'n club.
Bij deze een compliment aan de oprichter Casper en uiteraard ook aan alle leden/deelnemers.

Dat wij met z'n allen nog maar vele mooie tochten in goede gezondheid mogen rijden en.....met de wieltjes naar beneden ;-)


Mannen, bedankt en tot de volgende LOL-tocht.




 * Deze flauwekul werd u trouwens gratis aangeboden.

6 opmerkingen: