zaterdag 19 maart 2016

Herstel - Zo kan het ook - 'Nieuwe Natuur'


Herstel

Na 4 weken ben ik nog steeds niet echt hersteld van de griep. Het gaat gewoon niet over. 
Hoesten, een vol gevoel boven de neus en tussen de ogen. Stomen helpt zo goed als niet.  
Iemand een goede tip?

Toch ga ik roeien. Gisteren was ik echt heel erg moe, toen ben ik een paar klusjes gaan doen. 
Roeien was toen geen optie. Vandaag wel.
Naar het noorden, want daar komt de wind vandaan. Richting Teuge en De Vecht. Heerlijke omgeving.


Zo kan het ook
Dan zie ik opeens een fietspomp staan. Leuk. Ik kijk iets beter en zie nog veel meer leuke dingen.


Grote zwerfkeien als speeltoestellen, een hut van wilgentenen, boomstammen om 
op te klimmen en te klauteren, een aantal hoogstamfruitbomen en nog veel meer.

 
 

De grond is door de gemeente aangekocht en samen met de bewoners en hun kinderen is deze natuurlijke picknickplaats met speelterrein ontworpen. Mooi initiatief, want vroeger was dit gewoon een maïsveldje.

Te vinden naast de Drostendijk en de Terwoldseweg



Nieuwe Natuur
Langs de Grote Wetering en de Nieuwe Wetering hebben ze van die mooie betonfietspaden aangelegd.
Ook zijn ze bezig met het aanleggen van 'Nieuwe Natuur'. Vreemde term eigenlijk. Het is ook geen natuur trouwens. Cultuur in optima forma, dat is het. Maar goed, dat geldt voor bijna heel Nederland.

 

Dit is zeker geen 'Nieuwe Natuur'. Dit is behoorlijk oude Cultuur.

Een knotwilg is nou ook niet echt iets natuurlijks. 
Het Wilg-gedeelte natuurlijk wel. De Knot is uiteraard cultuur. 
Deze heeft wel een respectabele leeftijd bereikt. 
De takken aan de linkerkant waren blijkbaar te zwaar of te laat geknot.

Misschien komen hier die wilgentenen van de speelplaats wel vanaf :-)


Rainbow

Voor de prijs van 2 nieuwe banden kon ik een Relaxfietsje van Rainbow Ligfietsen op de kop tikken.
Tja, voor zo weinig geld laat ik zo'n grappig fietsje natuurlijk niet staan.
Inclusief verlichting en een gloednieuwe fietstas.

Kan als stationsfietsje gebruikt worden door de 3 dochters, maar eigenlijk heb ik deze fiets voor mijn vrouw gekocht. Zij rijdt namelijk ook nooit meer op een zitfiets en dit fietsje leek haar wel handig om bijvoorbeeld even mee naar het dorp te fietsen. Fietst erg licht en het zit ook echt erg relaxt.


Rainbow
8 Versnellingen Sturmey Archer X-RD8
Gesloten kettingkast (Achter niet)
Geveerd zadel
Trommelremmen
2 nieuwe banden ;-)



Tot de volgende keer maar weer.






6 opmerkingen:

  1. Tegen de griep? Probeer eens een ionisator, die haalt niet alleen bacillen uit de lucht maar remt ook je histamine aanmaak die hoest veroorzaakt.
    Ik heb zelfs een (slecht afgeschermde) universeelmeter die ik alleen maar bij de uitstroomopening van zo'n apparaat hoef te houden om te beoordelen hoe goed of hij werkt. Daarom komen de mijne allemaal uit de recycling-winkel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik zelf de rhino Horn met verkoudheid, voorhoofdsholteontsteking.
    Gr. Remco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo'n neushoorn is wel prettig, maar helpt toch ook niet goed als je neus erg verstopt is.

      Verwijderen
  3. Zo'n neushoorn neemt de oorzaak niet weg. Wellicht kan een osteopaat uitkomst bieden, mits je er op korte termijn terecht kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen Wim dat je ook oog heb voor de (nieuwe) natuur. 3e paasdag zit ik bij je in de buurt (Teuge) zal extra letten op de omgeving en wie weet zie ik daar een genietende roetser die eindelijk hersteld is van z'n snotneus....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cor, ik heb altijd oog gehad voor de natuur. Wij wonen dan ook midden in de natuur en ik ben mij volledig bewust van de vernietigende werking van de mens op de natuur.

      3e Paasdag (vandaag dus) zal ik niet in de buurt van Teuge te vinden zijn. De wind komt namelijk uit het zuiden :-)

      Verwijderen