zaterdag 1 oktober 2011

LOL (de Ligfietsclub van Zutphen e.o.) alternatieven voor de O

Heel spontaan ontstond er vanochtend een "wedstrijdje" met mijn dochters om zoveel mogelijk alternatieven voor de O van LOL te bedenken. In de ogen van mijn dochters is dit toch "een ietwat zielig clubje" voor mannen die niets beter te doen hebben dan op hun rare fietsjes op zondagochtend rond te crossen (terwijl ze dit zeggen, kijken ze me dan aan met zo'n blik van: Oh, oh, wat is paps toch schattig).

Er werden dan ook "zeer kwetsende en grievende O's" door ze genoemd.
Maar ja, ik vond het regelmatig ook geweldig knap bedacht en creatief.

Hieronder de lijst.

Alternatieven voor de O van LOL = Lekker Ongebonden Liggen

Ongebonden                       onbezonnen                         ongedwongen
ontspannen                         onbezorgd                          onrustig
onbeholpen                         oncool                                 ongedeerd
ongetraind                          onderuitgezakt                   over-the-top
ongecoördineerd                 onbevooroordeeld               onchristelijk
oncollegiaal                         onvervuild                           onschadelijk
onhandig                             onofficieel                          onpartijdig
onsamenhangend                 onbewust                            onverzettelijk
onvermoeibaar                    onaangekondigd                   onbaatzuchtig
opgewonden                        opvallend                            opzichtig
opfleurend                          opgebeurd                          opgejut
opgekikkerd                       opofferingsgezind              oprecht
opscheppend                       ontdekkend                        ontzagwekkend
ontwapenend                       ontvlambaar                        obstinaat

Deze lijst is samengesteld m.b.v. mijn 3 dochters.


Uiteraard mag iedereen zelf de leukste/grappigste/mooiste/enz. kiezen en die in het vervolg op de plek van de O van LOL "denken". Ongedwongen was tenslotte de keus van Casper (de oprichter van ons kluppie) en die gaan we niet zomaar vervangen, omdat ik toevallig een spontaan wedstrijdje met mijn dochters heb gehad.

1 opmerking:

  1. Leuke dochters heb je. Als ze ons nou eens uit komen zwaaien op de markt? Dan kunnen alle kinders van de deelnemers ons eens lekker uitlachen en een poule opzetten voor de beste invulling van die O. Lijkt me wel leuk.

    Mooi weer morgen, dus we gaan Onbezorgd en o,o,o, wat lekker toeren, toch?

    BeantwoordenVerwijderen