maandag 2 april 2018

LOL en nog meer lol


1 april LOL



Via Bronkhorst naar Doesburg. Daarna naar Didam, Babberich, Herwen en de eindbestemming was Lobith. Nou ja, eigenlijk Roef. Klik hier

Heerlijke taart gegeten en koffie gedronken. Papa en mama van Roef, nog bedankt voor de koffie.
De taart was van de jarige Bart. We waren met z'n 11-en; dus kon de taart in 6 stukken worden verdeeld.
Er waren 2 vlaaien. Sommige mensen vonden de stukken best groot ;-)



Het was echt heel erg gezellig en Roef was ook erg blij met onze komst. Roef, gewoon rustig aan herstellen en dan kun je weer gauw aan de volgende LOL-toertocht deelnemen.

 Nieuwe QV van Kjeld Klik hier

 Vertrek vanuit Lobith. Zoals gewoonlijk gaat dit heel rustig en goed georganiseerd.


 Emil en hieronder Aart hebben de tocht op de open ligger afgelegd.


Best slim


En toen kwamen we in Duitsland. Na 25m had Edwin al een lekke band. Hij rijdt met de M+.

En toen............BOEM !!!!!!!!! Klapt er opeens een Strada achterop mijn DF-je.

Kan trouwens ook bijna niet anders, want LOL begint steeds meer een Strada-club te worden.


Op de foto hierboven is duidelijk te zien dat de heer B. P. te T. te laat is gaan remmen en niet op tijd zijn voertuig tot stilstand wist te brengen.
Hieronder is de schade te zien die zijn voertuig aan de DF heeft toegebracht. De taxateur van InterCityBike zal een schaderapport opstellen. Als ik hier uitsluitsel over heb, dan zal ik daarover uiteraard een bericht schrijven, zodat iedereen goed op de hoogte is.


Op de foto is de kras duidelijk zichtbaar, maar in werkelijkheid is de schade vele malen groter.
Het was dan ook behoorlijk schrikken dat zo'n relatief lichte botsing op deze eerste april deze enorme schade wist aan te richten.

Er waren ook mensen van LOL aanwezig die deze gigantische berg wilden beklimmen. 
Gelukkig stak Nico daar een stokje voor. Nogmaals bedankt Nico.

 De M+ kon niet tegen een stuk glas van een halve cm.

 



Foto's laten duidelijk zien dat we via Duitsland zijn gereden.


Gelukkig stonden de maximum snelheden duidelijk op dit bord aangegeven. 
Scheelt toch al gauw weer een bekeuring.




Afstand gereden door ondergetekende: 95km


Deelnemers:
  • Strada: Paul, Casper, Edwin en Bart
  • Open Liggers: Aart en Emil
  • Quest: Nico
  • DFxl: Marc
  • DF: ik


Mijn eerste Paastreffen

 Samen met Anja, Paul en Nico.
Verhaal van Paul: klik hier

Over de Veluwe van Dieren via Schaarsbergen naar Otterlo. Wat een prachtige tocht. Heerlijk. 





We werden vrolijk en gastvrij onthaald door de ligfietsers die al aanwezig waren.




Er zijn erg mooie fietsen te zien op zo'n Paastreffen.



Ik vond het vooral erg leuk om met verschillende mensen even te hebben bijgekletst.


 Op de terugweg sluit Thomas aan bij ons clubje.

 Anja heeft de snelheid er regelmatig flink in zitten.

Bij de Lange Juffer gaan Thomas en ik rechtdoor naar Eerbeek. 
Anja, Paul en Nico gaan via de Lange Juffer naar Dieren.  


 In Hall zijn we even terug in de tijd. Thomas en ik staan hier toch wel even van te genieten.

Daarna kan het gas er nog even op.

Afstand: 95km


209

Met de Roeifiets maak ik ook nog steeds tochten. Nog niet zo ver vanwege de gekneusde rib.
Meestal rondjes van 30 tot 50km. Een LOL-tocht is dus nog te ver voor mij.


Het Priesnitzmonument
Is echt interessant: klik hier
 

En als de wind uit het noorden komt, dan kom ik eigenlijk ook altijd wel in de buurt van Deventer terecht. Langs de IJssel vind ik het ook ongelooflijk heerlijk om te roeien of te fietsen.




Zondag 8 april is er een extra wilde LOL-tocht naar Drie.  


Wees erbij, want dan was jij er ook bij ;-)



Tot dan of de volgende keer.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten