vrijdag 28 maart 2014

Banden update: de band ging niet kapot, maar ik wel

De Marathon Racer ligt nu onder de Roeifiets. Het is een 40-559. De band was gemakkelijk op de velg te leggen. Gewoon zorgen dat de hieldraad zo diep mogelijk in de holte van de velg ligt. Het is een erg flexibele vouwband en het kost even wat duwen en trekken om er 'een goed model in te krijgen'.


Er is wel een probleem met deze band en in de titel van dit bericht heb ik dat al genoemd. Ik ging afgelopen vrijdag namelijk echt stuk, tijdens mijn tocht.
De reden: deze band heet niet voor niets Racer. Als je gaat versnellen, geeft deze band een heel mooi geluid op het asfalt. Ik merkte dat dit behoorlijk stimulerend werkte op mijn acceleratie-gedrag. Het werd dus uiteindelijk een behoorlijk race-tocht. Het is echt een heel 'racy-geluid'.
Als ik boven de 30km/u kwam, dan had ik bij de Primo vaak het gevoel dat de band een soort van remmend gevoel gaf. Waarschijnlijk kwam dat gewoon door het geluid van die band. Boven de 35km/u was dat eigenlijk weer over.
De Racer klinkt gewoon bij elke snelheid lekker. Ach ja, het gehoor wil ook wat. Het oog had al wat, want de band ziet er gewoon netjes en mooi uit.


In het vorige blogbericht schreef ik het volgende over de Schwalbe Marathon Almotion Evolution:
Bij Bike24 verkopen ze deze band ook. Prijs: €31,90 (hier dus wel) en de verzendkosten zijn nu maar €5,95. Uiteindelijk ben ik dus €6,05 goedkoper uit.

Helaas heb ik iets te vroeg gejuicht........:(.......ook van Bike24 kreeg ik een mailtje:
Dear Mr ----,
Thank you for order at Bike24.
Unfortunately the handling of your order is delayed. 
According to delivery difficulties by the importer/manufacturer there is no known 
delivery date for the ordered item "Schwalbe Marathon Almotion Evolution MTB 
Folding Tire 55-559 - Black-Reflex" any more. We apologize for any inconvenience.
As an alternative we offer you a deliverable folding tire of your choice 
with a discount of 10%.
Please inform us how to handle the issue and contact us for further information.
Order number for questions: 114033695
Yours sincerely,
Franz Held
Bike24 Germany
 

Toch wel vreemd dat deze webwinkels producten te koop aanbieden, die ze blijkbaar niet kunnen leveren als iemand ze bestelt.

Uiteindelijk heb ik de Schwalbe Marathon Almotion Evolution 55-559 nu besteld bij bike-components.de. Hetzelfde bedrijf waar ik ook de Racer had besteld. Mooi balen, want nu heb ik dus 2x verzendkosten betaald :(
De band kost bij dit bedrijf €34,95 en de verzendkosten zijn €5,95 en ik heb al een mail met een DHL-pakketnummer ontvangen. Dat is al meer, dan ik van die andere twee ooit heb gekregen.


Nog meer Roeifiets nieuws:
Na meer dan 5000km heb ik de dyneema-aandrijfkabel vervangen. Sommigen moeten dit al na 1500km, maar ik gebruik de Roeifiets dan ook niet als ww-verkeer-fiets. Mijn kabel heeft dus veel minder te lijden.

De oude kabel
De nieuwe kabel


2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het valt vaak niet mee om te krijgen wat je bestelt. En daarna ben je duurder uit en/ of moet je met iets anders genoegen nemen!
    Mijn geprofileerde 438 Vredestein voorbanden hebben goed grip maar halen het tempo zeker iets omlaag ivt 451 Primo's.

    BeantwoordenVerwijderen