zaterdag 21 september 2013

Voetengatenkapjes van een wc-borstelhouder

Met dank aan Lorenz. Die kwam met de tip. €1,65 per stuk bij de Action.

Even netjes met de decoupeerzaag een stuk erAF zagen en schuren met een schuurpapiertje.

Zie de foto's:


Op deze foto is duidelijk te zien dat ik de voetengaten heb moeten verbreden i.v.m. de lagere positie van de gespen van de Bont-schoenen.

Eerst schilderstape op de XS, daarna met ducttape bevestigen. En voor de afwerking nog een laagje schilderstape er overheen.

Het was vandaag natuurlijk niet koud, maar ik voelde geen wind meer aan mijn blote benen.
Nou maar hopen dat de schilderstape in weer en wind een beetje goed blijft zitten. Anders moet de ducttape direct op de body geplakt worden, maar dat doe ik liever niet vanwege de lijmresten die soms bijna niet te verwijderen zijn.



Afgelopen woensdag heb ik nog een heerlijke tocht met de Roeifiets over de Veluwe gereden. Dat was echt genieten. Het zonnetje scheen heerlijk, geen regendruppel gezien en ik kwam bijna niemand tegen. Echt geweldig.
Ik voelde mij nietig, nederig en erg alleen. In mijn optiek zijn dit dus positieve woorden en gevoelens. 

Tijdens zo'n tocht denk ik echt overal en nergens aan. Vooral nergens. Heerlijk is dat.
Ik kan dit echt iedereen aanraden. Pak je fiets en maak een tocht. Een paar bananen en een bidon water. Meer heb je niet nodig.


Zwijnen zijn er genoeg op de Veluwe.

De Woeste Hoeve

Deze en de 3 foto's hieronder zijn gemaakt terwijl ik op het 1e plateau van de uitkijktoren sta.




Brandtoren: klik hier voor meer info

Weer met beide voeten in de zandgrond.

16 opmerkingen:

  1. jammer dat je niet hoger die brandtoren opkunt, het uitzicht moet nog fraaier zijn.

    gr.
    paul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die voetgaten zijn hopelijk flexibel? Bij een drempel oid komen ze op de grond. Ik had strippen van Wim ervoor zitten (2 cm hoog) en die ben ik verloren door contact met de grond. De laatste restanten op de oprit van de boot naar Texel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tijd zal leren of ze flexibel genoeg zijn. Het materiaal zelf is redelijk hard, maar ik vermoed dat er voldoende bewegingsruimte is.

    Aan de andere kant: ik kom hier bijna geen drempels tegen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Wim,

    Een mooie en goedkope oplossing om de komende winter de koude wind zoveel mogelijk uit de fiets te houden. Goede tip, bedankt!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je goede duketape gebruikt heb je geen last van achterblijvende taperesten. http://www.formido.nl/tesa-tape-extra-power-uni-zwart-50-meter-x-48-mm-00394904.html deze gebruik ik altijd voor mijn wielkappen. Zelfs na maanden kun je het tape eraf trekken zonder resten die achterblijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Jan. Die ga ik gebruiken als dit niet goed blijft zitten.

      Verwijderen
  6. Dank voor de tip. Ga het ook eens proberen. Met mijn eigen gecreëerde volledige bakjes kom de garage niet eens in. Deze zijn volgens mij wat minder laag.

    Gebruik overigens ook de Tesa ducktape. Geen problemen met lijmresten inderdaad.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Die tip van Jan en van jou over de Tesa Tape vond ik weer erg handig. Toch leuk dat we elkaar op deze manier van goede tips kunnen voorzien.

      Verwijderen
  7. Hoi Wim, grappig dat je het hebt onthouden. Mijn wc borstel houders komen van de Wibra, even duur maar van zachter plastic, en in verschillende kleuren. Ik heb ze ook iets anders gemonteerd, minder uitstekend, meer voor de voetengaten. Ook heb ik eerst een tochtstrip aangebracht, waar de kappen zich omheen kunnen vastklemmen, voor de montage erg handig. Ik zal ook eens een paar fotootje op mijn blog posten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog meer voor de voetengaten? Die van mij dichten alleen de ronding van de voetengaten af en nog een centimeter of twee van de rechte gedeelten om ze vast te kunnen plakken.

      Aha, de Wibra....tja dat wist ik dus niet meer. Zitten in Zutphen wel vlakbij elkaar ;)

      Foto's zijn meer dan welkom.

      Verwijderen
  8. Dag Wim,
    Dergelijke windafleiders heb ik in december 2009 geïntroduceerd. Kijk maar eens hier http://wimschermer.blogspot.nl/2009/12/stootwil-wordt-windgeleider-bij.html . Bij wind schuin voor en dwars bleek het niet perfect te werken. Daarom heb ik later de neopreen strips daarvoor ontwikkeld. Die kun je om de beide voetengaten plakken en werken ook bij dwarswind.
    Ook hebben deze strips minder frontaal oppervlak en zijn sneller.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb die van jou even bekeken Wim, maar zo wilde ik ze juist niet bevestigen. Die van mij zitten bijna helemaal voor de gaten, daardoor zitten ze op een minder kwetsbare plaats en ik vind die van mij toch ook wel iets meer aërodynamisch :)

      Mochten ze te snel beschadigen, dan ga ik misschien nog wel een keer van die strips bij je kopen.

      Ik wilde eerst deze goedkope oplossing een kans geven.

      En voor de mensen die zich afvragen wat ik nu met die wc-borstels ga doen.......wielkasten schoonmaken natuurlijk ;)

      Verwijderen
  9. 'Mijn' borsten zaten binnenin vast en kantelden, bij de laatste versie, naar binnen als ze de grond raakten.
    Als je denkt dat scherpere vormen meer aërodynamisch zijn, dan .... heb je het mis. Bij onze snelheden is een scherpe vorm nadelig. Meer omspoeld oppervlak en vooral bij schuin aanblazen eerder verstorend.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Achter het woord aërodynamisch had ik een smiley gezet Wim. Het was niet echt serieus bedoeld. Maar om toch even op je reactie in te gaan: scherpe vormen?? Mijn kapjes hebben echt geen scherpe vorm of je moet de achterkant bedoelen, maar dat denk ik eigenlijk niet.
      En om ook nog even op die snelheid terug te komen. Bij mijn snelheid maakt het sowieso niet uit wat je op/achter/onder/aan de fiets hangt. Zo hard rijd ik nou ook weer niet ;)

      Verwijderen
  10. Dus jij geeft samen met Lorenz de workshop 6 oktober? Zie mijn reactie op zijn blogpost.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb vanochtend de WC-BH's er weer afgehaald.......veel en veel te warm in de fiets. Ik blies mijzelf bijna op van de hitte.
    Straks als het echt koud wordt, dan maak ik ze er weer onder. Ik ga ze echter eerst nog wel een beetje knippen 'à la Lorenz-style'.

    BeantwoordenVerwijderen