zondag 17 juni 2012

Harde wind - via de Posbank - Durano - heerlijk geroetst.

Na het uitpakken van de Vaderdagcadeaus "mag" ik van mijn dames toch nog een stukje gaan roetsen.


Eens kijken of ik al iets meer gewend ben aan de nieuwe Durano voorband.


Uiteraard start ik tegen de wind in en ik merk al gauw dat het vergeleken met gisteren lekker gaat. Ik ga met bijna 30km/u tegen een flink harde wind in. Dat is toch al weer een tijdje geleden dat het zo hard ging.

Naar Dieren is het ruim 15km en als ik voor de verkeerslichten sta, zie ik dat mijn gemiddelde 27km/u is.
Dat is niet gek voor zo'n "ouwe Roetser". Tussen Dieren en Ellecom zie ik nu een nog veel mooiere Rode Beuk dan de vorige keer. Stoppen en een foto maken dus.


Op het moment dat ik weg wil fietsen, zie ik dat mijn gemiddelde is gezakt naar 24km/u. Door 2 verkeerslichten en een hobbelfietspad voor het station in Dieren is mijn gemiddelde dus direct 3 km/u lager.

Dit is voor mij weer een bewijs dat een gemiddelde zwaar overgewaardeerd wordt. Ik vind dan ook dat het echt onmogelijk is om gemiddelden van verschillende mensen en verschillende routes met elkaar te vergelijken. Als je geen verkeerslichten en geen hobbelfietspad op je route hebt, dan staat er dus 27km/u op je tellertje. Heb je dat echter wel, dan staat er dus bijvoorbeeld 24km/u.

Toch maar goed dat ik mij mijn kop niet gek laat maken door al die hoge gemiddelden van anderen.
Ik roets gewoon heerlijk mijn eigen snelheid en alleen als ik met de mannen van LOL op stap ben, merk ik pas dat ik eigenlijk toch niet echt zo heel hard ga :)

Voor Ellecom ga ik rechtsaf naar de Posbank. Deze route heb ik nog nooit eerder gefietst. Ik kom langs de Carolinahoeve en uiteindelijk kom ik weer op dezelfde weg terecht waar ik normaal gesproken rijd als ik de route De Steeg-Posbank neem. Ik heb 't gevoel dat ik niet echt de juiste weg heb genomen :(

Bij het Paviljoen de Posbank staan echt ongelooflijk veel motorscooters. Ik word door één van de bestuurders aangesproken over mijn brilspiegeltje. Deze mannen begrijpen meteen het voordeel en vertellen dat ze al vaker ligfietsers met zo'n brilspiegeltje hebben gezien.
We worden dus soms toch wel gezien door andere weggebruikers ;)  En dat niet alleen, ze hebben zelfs een spiegeltje ter grootte van een Euro gezien.
Via Laag Soeren roets ik weer naar huis.

Het uitzicht op de Posbank is altijd weer mooi.



Dst: 49,58


Max: 62,0


Av: 25,3

 Het eerste gedeelte ging tegen de wind in en toch reed ik bijna constant boven de 28.
Naar de Posbank toe ging natuurlijk iets minder hard :)
Naar beneden ging natuurlijk wel weer iets harder ;) Zie Max.
De terugweg ging het weer lekker. Hele stukken boven de 38. Zelfs 40+

De Durano mag trouwens blijven. Ik merk niet echt heel duidelijke verschillen. Dat er nu iets meer ruimte tussen de band en het spatbord zit, vind ik wel een prettige bijkomstigheid.

1 opmerking:

  1. Mooie tocht Wim. En een mooi gemiddelde; zeker gezien de stevige klim van De Steeg naar het paviljoen op de Posbank.

    BeantwoordenVerwijderen