zondag 2 oktober 2011

LOL tocht 2 oktober

Vanochtend gaat de wekker voor zondagse begrippen redelijk vroeg. Om 08.00uur uit mijn bed, eten, met de honden wandelen, douchen, fietskleding aan en de spulletjes klaarleggen die in de fietstas moeten.

In een rustig tempo roei ik naar Zutphen en ik sta nog maar net naast de fiets als ik Casper met zijn Quest de markt op zie draaien. We wachten zo'n 10 minuten, maar het mag helaas niet zo zijn dat er nog meer LOL-aanhangers komen opdagen.

Via Almen rijden we naar Deventer. Vlak voor Deventer krijgen we het voor elkaar om een doodlopende weg te kiezen. Op zich niet zo raar, maar we hebben allebei een GPS op de fiets en dan zou dat toch eigenlijk niet hoeven. Blijkbaar vertrouwen wij allebei (dit keer helaas ten onrechte) ook nog op ons eigen waarnemingsvermogen.

Bij het IJsselhotel (naast het voetveer) drinken we een kopje koffie en eten een heerlijk stukje appelgebak. Ja, ja, met LOL is het elke maand weer feest.

Via de dijk rijden we weer naar Zutphen. Tijdens het koffiedrinken werd de Quest al nauwkeurig bestudeerd door een paar mannen.
Hun vrouwen zitten op het terras en blijkbaar heeft één van hen zich over mijn roets verbaasd, want als wij ze later op de dijk inhalen stelt één van de dames DE VRAAG die mij al heel vaak gesteld is: "Hoe stuur je nou met dat ding?"
Op papier is het antwoord niet echt wereldschokkend, maar op dat moment beleefde ik er erg veel lol aan om te kunnen zeggen: "Met het stuur..............!"
Haar gezicht en haar reactie waren natuurlijk nog het meest hilarisch.


We kwamen ook nog een behoorlijke lange rij met oude cabrio's tegen. Door een beetje schuin achter de Quest van Casper te fietsen, konden we ze toch dwingen om met een wieltje in de berm te gaan rijden.

Op de dijk lag ons tempo toch echt iets hoger (dit paard rook de stal) en dat was ook wel even lekker.

Met een "tot de volgende keer" namen we vlak bij mijn huis afscheid.

Het was weer een LOLlige zondag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten